Lata dagar....

Ja, vi har lata dagar här nu. Jag har semester och Andreas är pappaledig. Jag njuter för fullt av att vi är hemma alla tillsammans :-)

Vi har varit på en minisemester i mitt andra hemland Tyskland, åh så härligt det var att vara där igen! Inte i rätt stad för mig, men ändå i en för oss välbekant stad eftersom vi varit där ett flertal gånger. Vi var i underbara Lübeck. Korven var lika god som vi mindes den, ölen var god (enligt Andreas, jag gillar ju inte öl). Tyskan funkade finfint också -härligt!

Härliga sommar, men snart är den slut känns det som! Jag får en liten panikkänsla då och då när jag tänker på att det inte är många veckor kvar tills Andreas börjar jobba igen, Alice ska börja på fritids och sen förskoleklass, Cassandra ska tillbaka till dagis och Max ska skolas in där. Och jag, jag ska plugga på distans, och faktiskt jobba! Men schh, säg det inte till någon, det är inte helt officiellt än, jag tror inte att man får ha två tjänster nämligen. Men det blir nog bra. Men, det blir inte som nu. Det kommer komma en annan vardag, där jag inte är den som mest träffar mina barn under deras vakna tid, och jag vet inte om jag är redo för det. En dag i taget :-) 

Jag skulle gärna ha det så varmt och soligt som vi har det nu samt vara ledig hela tiden, synd att Andreas inte tjänar tillräckligt bra för det ;-)

Ha det gott mina vänner! (och glöm inte att hojta högt om ni kommer ner till våra trakter!)

Kommentarer
Postat av: Isabelle

du kommer att fixa det galant! Och gör du inte det så går det alltid att fixa! Tror att huset ligger kvar på hemnet, på movägen 2 ligger det. Jag var HELT inställd på att tillbringa månader i svärföräldrarnas hus så jag är mer än lycklig att det slutade så bra!

kramar

Postat av: -ME-

Ja, det kommer att gå fint. Man växer in i sina olika faser i livet och det kommer gå bra för dig med. Vi byter ju fas här om ett par veckor - no more dagmamma! Eller det är ju nån månad drygt sen hon slutade där, men om 2 veckor börjar SKOLAN. Förskoleklass, sure, men de jobbar f-1-2 och är i samma lokaler med samma personal, så från och med då har vi bara skolbarn. Och vet du? Det känns jätteskönt! :) Inte alls så läskigt som jag hade väntat mig, utan bara befriande, att få ta ytterligare ett kliv i livet.

2009-07-23 @ 15:32:13
URL: http://sommarliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback