För jag har världens tappraste dotter!

Gårdagen tillbringades till stor del på sjukhuset i Ystad där vi fick träffa kompetent och trevlig personal. Alice har nu gjort en EKG-undersökning och hennes hjärta mår bra i alla fall! När läkaren sa det lät det som underbar musik i mina öron! Jag har varit ganska så orolig. Hon har även lämnat 3 rör blod till diverse provtagningar som vi inte fått svar på. Hon mår rätt ok, ena stunden är hon som vanligt och andra stunden så är hon trött. Läkaren trodde dock att hon haft någon infektion i kroppen som då också visat sig på hjärtat. 

I dag är Alice och Cassandra i Skånes djurpark med dagis. Jag är lite nojjig och tyckte att det kanske var lite långt bort samt lång dag nu när hon har varit dålig, men läkaren tyckte att hon skulle åka med dit. Jag har informerat personalen på dagis samt sagt att jag vill att de ringer om hon inte verkar må bra, för då kör jag dit och hämtar henne. 


Alice tyckte att EKG var rätt häftigt sådär, hon har ju sett hur Urban i serien "Sjukhuset" har gjort det på patienter. Sjukhuset är för övrigt hennes favoritserie :-)

Det ska nog bli bra det här!

Kommentarer
Postat av: Isa



Vad skönt att hjärtat lät bra!!! Jag förstår att det måste ha klingat helt underbart i dina öron att få höra det.



Hoppas att ni får snabba svar på blodproverna och att de också ser bra ut. Alltid oroligt när ens barn är sådär "mystiskt" dåliga utan att man vet vad det är.



Hur var djurparksbesöket? Det lät verkligen jättemysigt, vad kul att dagis gör såna utflykter!



Kul att "ha dig" på facebook också!



Kram!

Postat av: schlagerkung

Vad bra att hjärtat lät bra! Hoppas även proverna är ok. Hälsa Alice!

2009-04-22 @ 15:33:57
URL: http://schlagerkung.blogg.se/
Postat av: Akå

Va skönt! Tänkte på er o höll alla tummar att allt skulle vara bra. Kram Akå

2009-04-22 @ 20:33:08
URL: http://akajohansson.blogg.se/
Postat av: Stina

Skönt att hjärtat lät bra. Hoppas de hade en bra dag i djurparken. :o) Kram

2009-04-23 @ 10:57:44
URL: http://stinur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback