Liten uppdatering....

Vi lever och mår bra. Vi har precis haft besök av min pappa och min bror, idag åkte de vidare till Tyskland och vi har några dagar vardag igen. När man har besök blir det ju rätt intensivt, lite sömn (främst för barnen då) osv så idag är jag rätt trött. Barnen med, men de ville till förskolan. 

I lördags började Alice på Boll och lek, det är IFK Ystad som anordnar det, en handbollsklubb alltså. Det var ett väldigt bra upplägg och Alice gillade det skarpt! Hon kom dessutom med i tidningen :-) Dock finns inte den bilden med i nätupplagan. Igår måndag var det dags för Cassandra att få gå på BOLLibumpa, anordnat av samma klubb. Vilket kaos! En pytteliten gympasal, ca 30 barn under 3 år + massor av föräldrar, syskon samt övrig släkt myllrade runt bland gymnastikredskap utan någon sorts organisation! Vilken tur att jag hade min pappa med mig som kunde hjälpa mig att ha koll på övriga barn medan jag hjälpte Cassandra runt, Vi måste hitta någon annan rolig aktivitet åt henne om inte jag ska få magsår varje måndag.

I söndags åkte jag med tjejerna på en klädbytardag i en närliggande ort. Jisses vilka fynd jag hade kunnat göra om jag bara haft med mig mer kontanter samt kännt att vi hade behövt sakerna! Meandi och pop i drivor till låga priser och nästan inget folk där! Vi handlade för under 200:- och fick då med oss följande: klänning, 2 tröjor, galonvantar (abeko), mjukisbyxor till Alice, munkjacka m Bamse till Cassandra, PO.P-mössa till Max samt en stor tavla med Pippi Långstrump på (till Cassandras rum), stor skumgummifigur med Askungen till Alices rum och några leksaker. Kändes helt klart prisvärt :-) 

En glad halvåring

 Vårt hus med vår knäppa katt på taket :-)

Nu vaknar Maxen och jag har varken hunnit med disken eller vilat själv.....nåja, jag har ju bloggat iaf, och det var också med på "att göra-listan". Må så gott!

Kommentarer
Postat av: Jenny m.Tim & Max & Olle

Tack för uppdateringen!!!



Vad stor han har blivit Maxen!! Redan ett halvår.



Vilka fynd du gjorde. Alltid kul!

Jag ska för första gången lämna iväg kläder till en loppis, hoppas få lite sålt i alla fall.



Sköt om er!



Kram

Postat av: Helena

Vad kul att höra ifrån dig!!! Jo, det ska bli jätte kul med barnklädesbutik. Vi kommer att sälja märken som Diesel, Helly Hansen, Didriksson, Timberland, Nova Star, Lundmyr, Ellte, Nowa Li, Quicksilver och Roxy. Lova att du kommer förbi när du har vägrna förbi!! Vi kommer att hålla riktigt bra priser. Kram

2008-09-24 @ 22:29:30
URL: http://kinnunen.blogg.se/
Postat av: Akå

Hej, kul att höra att allt går bra. Jag följer dig o din familj o tänker på rätt pris tiden. Ha det bra, kram Akå

2008-09-25 @ 20:51:49
Postat av: Nina

Men hej Akå! Hur hittade du hit? Har du någon blogg? Hoppas att allt är bra med dig/er!

Kram Nina

2008-09-25 @ 22:22:00
URL: http://mammanina.blogg.se/
Postat av: Basilika

Vad härligt att få kika in till er.Hoppas ni mår fint allihop. Ert hus är så charmligt tycker jag. Hopaps ni trivs. Kram!

2008-09-26 @ 09:22:38
URL: http://nyabasilika.blogg.se/
Postat av: Isa

Vilka fynd du gjorde, underbart! Ert hus är så fint, kul att få se det och läsa hur ni har det.



Kram!

2008-09-29 @ 13:42:29
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Isa

Kom och kolla i min blogg som tillfälligt blivit en bloppis! Kanske kan du fynda något?



Kram!

2008-10-01 @ 15:18:28
URL: http://isas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback