VARFÖR??

Varför tar man något som inte tillhör en själv? Vad är det som gör att någon annan tycker att den har rätt att sno det som är mitt? Någon har snott vår bil! Åh jag kan inte beskriva hur ARG jag är. Och ledsen. Och jag har en otroligt stor känsla av maktlöshet, för jag kan inget göra för att få reda på var bilen är eller i vilket skick den är osv. Jag har liksom förlorat kontrollen och det är en känsla jag inte gillar.

I måndagskväll när jag åkte hem från en föreläsning så dog bilen. Något elfel måste det vara, för det började med att radion och klockan och sådana displayer dog. Själva bilen dog turligt nog inne i garaget, för där gick den inte att starta. Tisdag morgon skulle vi åka till sjukhuset för gipsborttagning så i god tid gick jag ut till bilen för att se om den fortfarande var död, för då skulle vi ta bussen. Bilen startade! Flera gånger om utan problem! Så vi tog bilen, jag och barnen. Ca 15 min hemifrån så dog radion och sen dog bilen! Mitt utanför en skola och typ framför en vägbula, där kunde vi ju inte stå, och bråttom hade vi ju (eller vi hade inte tid med döda bilar iaf). Min pappa blev dagens hjälte som kom och hjälpte mig att flytta på bilen till en parkering och sedan skjutsade han oss till sjukan. Sedan i tisdags har jag haft min pappas bil och så sent som igår eftermiddag åkte jag förbi vår bil och såg att den var ok. Idag skulle vi bogsera hem den, jag och pappa. Men, när vi kom dit fanns inte min bil kvar! Däremot står det en ännu risigare bil där, med baksätet fullt av högtalare, spritflaskor, tablettförpackningar och en kratta och en hacka. Denna bil är belagd med körförbud enligt polisen jag pratade med. Både hon och jag tror att någon har bytt denna bil mot vår, men det finns ju inga bevis för det. 

Alltså, jag hoppas så innerligt att dessa biltjuvar inte har kommit långt med min bil. Bensinmätaren visar inte riktigt rätt och inte heller funkar den ju något vidare, den borde ju ha lagt av vid det här laget, hoppas jag. :-( Dessutom infaller körförbud om några veckor om vi inte reparerat några fel och besiktat om den. Vad ska de med den bilen till!?!? Ge tillbaka den till mig så ska den få lite kärlek och bli hel igen.

Igår köpte vi en ny bil (som vi får imorgon) så utan bil är vi ju inte, däremot utan bilbarnstol till Cassandra, och en vagn hade vi i bagaget också (nu kanske jag får köpa en till, eller vad tror du Sanna?) Vi blev av med lite verktyg också, som låg i bagaget. Inga stora summor egentligen, men jävligt surt och irriterande! Ny bilbarnstol ahde vi inte tänkt köpa nu precis. Men utan bilbarnstol kan vi ju inte vara så det är väl bara att hosta upp de där pengarna :-(


Angående gipsborttagningen då, det gick jättebra. Alice var så otroligt duktig. Väldigt spänd men det gick jättebra. När doktorn drog ut stiften skrek hon i högan sky och det kan jag förstå, flera cm långa stift som dras genom armen kan inte vara trevligt. Det skulle kännas som ett myggbett sa doktorn och jag undrar vad han har träffat på för myggor? (i övrigt en mkt trevlig doktor dock). Alice fick sin utlovade glass efteråt också. Nu är de närmaste 2 veckorna "kritiska", om hon får en knuff eller ramlar på armen så går den av sadoktorn, så på dagis har Alice haft bandage runt armen som stöd. 

Men, om ni bor i Uppsalatrakten och ser en röd Mazda 626 med regnr OGU386 stå övergiven någonstans (el bara ser den!), ni kan väl höra av er?! 

Kommentarer
Postat av: Sanna__b m. Ludvig o Lova

Alltså fy f---n!! Ursäkta språket, men jag blir också så jäkla arg!! Varför ska folk hålla på och ta saker?! Jag hoppas verkligen att de inte kom långt, det var rätt åt dem att de tog en bil som det var något fel på! Haha! Hoppas de blev stående på något riktigt risigt ställe nånstans. Jag ska absolut hålla utkik, skriver genast upp ditt regnr och lägger det i plånboken (eller kanske inte, den är jag ju inte så bra på att hålla reda på..hmm ;) ). Vilken parkering ställde ni bilen på?

Skönt att det gick bra till slut att få bort gipset. Men aj, vad det verkar ha gjort ont att ta bort stiften! :( Hon är tapper lilla Alice. Hälsa henne att vi tycker hon är så duktig!

Kram kram!!

Postat av: Basilika

Fy vad trist med bilen, vet precis känslan eftersom min cykel togs i slutet av sommaren. Inte samma värde men ändå på nåt vis du vet..

Vad duktig Alice var, hon var verkligen värd den där glassen sedan.:)

2006-10-08 @ 19:56:13
URL: http://basilika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback