Nu är det kväll...

...och jag hann med en del ikväll ändå! Eller i eftermiddags om man så vill. Dygnet har många timmar, men jag önskar ändå fler ibland, eller i alla fall fler timmar för mig själv. Just de timmarna (för mig själv) verkar aldrig finnas.


Vädret har varit strålande, humöret hos mina barn likaså, eller Alice dök lite innan middagen, men då insåg vi att hon inte fått någon lunch idag! Det var frukost (visserligen rejäl sådan) och sen fika med farmor. Sen sov hon ju och sen var det frukt och macka till mellanmål. Inte mkt att stå sig på mao. Skäms på oss! Nåja, ett glas jouice innan maten höjde blodsockret och hon blev genast gladare och piggare. Hon är lite känslig på rutinavbrott vår stora lilla tjej.

Nu sussar Alice så gott och Cassandra ligger på en filt här på golvet och sprattlar för fullt. Då och då dänger hon till valda objekt i babygymmet. Misstänker att hon snart vill bli ammad igen. Hon är ju så snorig, stackarn, så hon har svårt att komma till ro. Hon snörvlar en hel del.

Favoritpresenten!
Ja, en rätt dålig bild på Alices favoritpresent, dockcykeln. Dockan (kallad bebisen) har på sig de nya dockkläderna som hon fick av Albin. Mkt poppis. :-)

Natt nu tror jag!

Kommentarer
Postat av: Ellen (med Luna)

Jag funderade igår på att det är konstigt att det inte finns cykelhjälmar för dockor (jag har i alla fall inte sett någon). Visst är det lite konstigt?

Kul med blogg! :-)

Postat av: Nina

Jodå, visst finns det hjälmar till dockor :-) Eller i alla fall till Baby Born, svindyr rosa (såklart) sak. Kikade lite på en sån, men för mig är det inte värt flera hundra för docktillbehör, vill inte stödja det så. Men, skulle jag stöta på en begagnad sådan, till ett vettigare pris, så är det intressant. Alice är närmast "besatt" av att man ska ha hjälm när man cyklar eller åker moppe (vi åker alltså inte moppe, men många andra här gör det)

J, lite kul är det allt :-)

2005-09-05 @ 13:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback