Gnällblogg

Jag skulle kunna byta namn på bloggen till gnallblogg.se eller något liknande. Jag bloggar ju just nu inte om något annat än sjukdomar och elände. Alice har varit sjuk igen, riktigt sjuk till och med. 41,2°C, kraftig huvudvärk, kräkningar. Typiska symptom på hjärnhinneinflammation alltså. Vi ringde sjukvårdsupplysningen i fredags förmiddag på inrådan av min kusins fru som är läkare. Då hade A haft feber och huvudvärk sedan i onsdags. Runt 40,5 låg den på då, med Alvedon och blöta kalla handdukar i pannan fick vi ner den till 39,5 som bäst. Sjukvårdsupplysningen tyckte att vi skulle avvakta lite, vilket vi gjorde, när hon så inte blev ett dugg bättre under dagen ringde vi igen, och då fick vi rådet att genast åka in. Den som tagit emot samtalet på morgonen hade inte noterat hur hög febern var, men den som vi pratade med på em tyckte att den var på tok för hög. Väl på sjukhuset fick vi rätt omgående träffa en jättetrevlig läkare. Prover togs, de visade inget speciellt även om snabbsänkan var för hög. Alice började yra om att det var morgon och om att sjukhuset var snett, sen skrek hon om hur ont hennes huvud gjorde och så kräktes hon igen. Hon var helt utslagen och det var _riktigt_ jobbigt att se henne så, jag trodde nästan att hon skulle försvinna bort från mig, så dålig upplevde jag henne som. Läkaren ville lägga in oss över natten, men det var fullt på avdelningen och Alice pep fram att hon ville hem. Vi åkte hem sent på kvällen, kom hem vid midnatt ungefär. Då sov Andreas på soffan med Alice, eller sov, hon sov och han låg brevid, vaken och orolig. Morgonen efter kräktes hon igen, och på doktors ordination ringde jag då in direkt och vi skulle komma dit. Andreas var där med henne under en stor del av lördagen. Hennes värden var sämre men hon var faktiskt lite piggare. Vi åkte därifrån med recept på penicillin och med hopp om framtiden. På natten hade hon återigen huvudvärk och 39,6°C men sen dess har hon faktiskt inte haft feber *peppar peppar* Men hon skrämdes oss ordentligt! Jag tycker att det har varit för mkt infektioner för den lilla damen nu. Jag hoppas att penicillinet rensar ut all skit ur kroppen och att hon får må bra nu!

Max hade i början av förra veckan hög feber även han. Men efter drygt 3 dagar kom det så upp en ny kindtand. Han blev även helt prickig. Så, 3-dagarfebern eller ny tand eller båda på samma gång?! 

Cassandra hade feber i förrgår men inte i går, men däremot i dag igen. Men hon är å andra sidan pigg och glad och verkar inte ha ont någonstans.

Vi vuxna? Vi är trötta, mer än så vågar vi inte känna efter just nu.

Kul inlägg va?! MEN, vi blickar framåt, nu ska vi vara friska och glada och njuta av våren här nere i Skåne, förra veckan hade vi riktig sommarvärme, jätteskönt! I dag har vi en smärre storm, men det är rätt charmigt det med, i alla fall när man är innomhus ;-)

Kommentarer
Postat av: -ME-

Det är ju snorjobbigt! Har ni inte haft er beskärda del nu??

Postat av: Isa

Men fy vad jobbigt ni har haft det! Jag har ju sett på FB också, lider med er...



Hoppas verkligen att det går mot bättre och friskade tider nu och att ni har haft er beskärda del för låååång tid framöver!



Kram!

2009-05-13 @ 10:52:41
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Asa Eden

Herremingud!!

Jag som far panik redan vid 39° faber. Stackars, stackars henne (och er!). Hoppas att allt ar bra nu. Vad var det? Hjärnhinneinflammation?

2009-05-27 @ 13:17:58
URL: http://silvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback