Pjucks och annat

Maxenpaxen, som han kallas, har ju börjat ställa sig upp mot allt. Han tar något stapplande steg längs soffan och rasar sen ihop. Ute vill han inte längre sitta i en stillastående vagn, utan han vill utforska på egen hand. Så, det vore ju bra om han hade något annat än raggsockor på fötterna, för det är ju blött i gräset. Jag surfade runt igår kväll och hittade dessa coola pjucks



Men de kostar runt femhundra så då tycker jag nog att han ska kunna gå redan samt kanske kunna ha dem lite längre. I vår, till ettårsdagen kanske? Det är Kavat som har dem, och fantasilöst nog så heter modellen Martin de har även en annan modell som heter Doc


som sagt, coola skor, men lite fantasilösa namn. Nästan lite varumärkesintrång kan jag tycka? 

Igår var vi på 5-årskalas i Lund, barnen lekte och hade skoj och vi vuxna minglade runt lite och pratade med andra vuxna. Väldigt trevligt! Tack Anja och co för en trevlig tillställning! 

För att återgå till pjucksen då, så är min förhoppning att hitta något på klädbytardagen idag. Gärna tossor från pop som står emot väta, men någon sorts skor kommer ändå att behövas till vintern. Jag känner mig rätt övertygad om att han kommer gå någon gång under senhösten/vintern.



Nu vill barnen ha en andra frukost. Håhåjaja, det blir väl så när man går upp alldeles för tidigt gissar jag. Klockan 5 är ju rena natta tycker jag, men jag minns såväl BVC-psykologen på föräldragruppen när Alice var liten "Allt efter 5 är morgon". Nåja, jag håller inte med *gäsp*

Kommentarer
Postat av: -ME-

De var skitsöta båda sorterna. Jag hade tagit kardborrbanden. Eller hellre då, skobyte. Nu sålde jag våra kavatkängor på loppisen i somras, annars hade jag kunnat skicka ner dem. Hon som köpte trodde inte sina öron, vi hade enhetspriset fem kronor plagget. :D

Postat av: Nina

Gah, jag visste att jag borde ha pallrat mig iväg till er loppis!

2008-10-05 @ 14:07:03
URL: http://mammanina.blogg.se/
Postat av: Isa

Jättefina båda två! Jag hade nog valt dem med kardborrband, eller ännu hellre loppis, Blocket eller Tradera. Fast just när det gäller skor vill jag gärna känna och klämma på dem så att de är ok.:-)



Kul att han börjar ställa sig upp, lillplutten!



Kram!

2008-10-06 @ 10:02:56
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Helena

Super nice!! Lycka till. kram

2008-10-12 @ 23:01:55
URL: http://kinnunen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback