Ännu en vecka....

Tiden går så fort. Nästan för fort tycker jag. Veckorna flyger fram. Skönt med helg igen förstås, men ändå. Maximilian blir bara utvecklas hela tiden och känns större för var dag. Numera försöker han ställa sig mot det mesta. Jisses, han är ju bara 7 månader och inte alltid helt logisk i sitt tänkande om man säger så :-) 

Helgerna har blivit heliga på något sätt, när Andreas jobbar och åker tidigt och kommer hem sent (fast det är inte så sent eg) så känns helgerna som sagt heliga. Vår lediga tid tillsammans. 

Den här helgen bjuder på 5-årskalas i Lund samt en klädbytardag i en närliggande by på söndag. Rätt trevligt mao. Lite trädgårdsskötsel ska väl hinnas med också. Igår grävde jag upp två rabatter (med god hjälp av min kusins fru, tack!). Frågan är hur jag gör nu, jag har en idé om att flytta en annan rabatt till en av de uppgrävda, eller om den också bara ska grävas bort. Gräs ska sås och helst ska hallonbuskar grävas ner. Fast jag har inga hallonbuskar. Får försöka klämma in ett besök i en handelsträdgård också då kanske. 

Om en vecka kommer svärmor hit på besök. Ska bli trevligt, barnen har saknat henne. Jag ser dessutom en chans till lite egentid :-) 

Nä, nu ska vi försöka ta oss iväg till öppna förskolan, ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Isa

Jag förstår att helgerna blir heliga! Det är de här också, fast just den här helgen blev inte som vi tänkt (se min blogg).



Sköt om er och lycka till med rabaterna!

Postat av: Anonym

Ja, helger blir heliga. Vi har konstaterat att vår nästa obokade helgdag är lucia. s Men det är ju en massa roliga saker vi ska göra...



Det blev inget Växjö för dig va? Jag var nere för några veckor sen och det var skitskoj, men jag kan inte säga att jag fokuserat särskilt bra. Första uppgiften har slutinlämning söndag kväll och jag åker på konferens söndag förmiddag. Och imorrn ska vi på kalas och jag gör tårtan. Och idag har jag jobbat heeela dan ute och nu precis gjort stugan klar för gäster som kommer om en stund. Håhåjaja, jag kanske inte ska ta den här kursen med VG trots allt. :P



Hur har ni det annars? Även om du har hemlängtan, känns det ändå inte lite fräckt att faktiskt ha VÅGAT göra nåt så stort som att flytta till hottahejti? Och förstår ni NÅT av vad de säger eller behöver ni textremsa? flin

2008-10-03 @ 18:56:09
URL: http://vinterliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback