Vi har ett plommonträd!

När vi flyttade hit gick jag runt och granskade våra träd och tyckte att det var lite trist att det inte var några fruktträd eller bärbuskar. Idag kom Alice och Cassandra springandes och hojtade om att vi hade ett riktigt äppelträd minsann. Jag gick med dem och tittade och såg mycket riktigt något grönt och lila. Vid en närmare titt så såg jag ju att det var plommon! Underbart, jag älskar plommon! Och barnen med! Trädet har än så länge 4 plommon (eller 3 nu för vi smakade på ett) och är rätt litet, men för två veckor sen så fanns det inga plommon alls på det. Spännande det här!




Annars har vi det mestadels bra. Alice saknar sina kompisar och är stundtals lite ledsen över det. Vi har dock hälsat på på deras nya förskola och det tyckte de var roligt. Imorgon ska vi försöka ta oss in till Ystad och ta emot ostindienfararen Götheborg som anländer till hamnen.



Kommentarer
Postat av: Jenny m.Tim & Max & Olle

Åh,plommon som är så gott!



Det är väl en helt normal reaktion från A att sakna sina kompisar, men det blir säkert mkt bättre när de kommer igång på förskolan och får lite nya kompisar!



Sköt om er!



Kram

Postat av: Cia

Skönt att höra att ni börjar landa. Klart hon saknar kompisar men det blir säkert bättre.



Kram

2008-08-29 @ 15:07:33
URL: http://emisfa.blogg.se/
Postat av: Isa

Det är en stor omställning för er alla men när dagis kommer igång blir det nog roligare för Alices del! Hon kommer att hitta massor av nya vänner.



Missa inte ostindiefararen, den är jättevacker! Vi såg den här i Sthlm i somras och den imponerade verkligen!



Och så plommonen...mmm...så gott! Jag drömmer om fruktträd och bärbuskar, men får nöja mig med smultron och kryddor på balkongen än så länge..:-)



Kram!

2008-08-31 @ 18:55:52
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Helena

Ystad, vad härligt!!! Ha det supergott tjejen! kramiz

2008-08-31 @ 22:45:04
URL: http://kinnunen.blogg.se/
Postat av: schlagerkung

Oj oj oj, mitt hem och min trädgård. Ni verkar inneha oanade, tidigare dolda?, kunskaper om växter och buskar ;-) Trodde bara det fanns raps i Skurup. Eller var det Sturup? Hoppas allt är bra. Skeppet (ostindiefararen) var ju här i Stockholm tidigare i år. Och när det blev torsk på Tallinn fanns den även i deras hamn. Liksom briggen Tre Kronor. Grattis Alice i efterskott!

2008-09-04 @ 23:30:19
URL: http://schlagerkung.blogg.se/
Postat av: rebecca

ååh det skeppet vill jag var på JUST NU!

2008-09-04 @ 23:37:09
URL: http://rebeccasegedi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback