Vi har SNÖ!!!

Nu har vi snö -äntligen! Inga nängder och termometern visar på en teperatur strax över nollan, så snart är det säkert barmakr igen. Men just nu så har vi faktiskt vinter här! Vi åkte pulka hela förmiddagen, jag och Alice. Cassandra tyckte inte att det var så kul idag (men hon gillade pulkan i november när det var snö senast) så hon och Andreas gick in tidiager. Jag och Alice åkte och åkte och hade jätteroligt! Alice var skeptisk till en början, men när vi åkte tillsammans så älskade hon det (och jag med!)! Och visst måste det ha varit ganska så bra motion, att springa uppför pulkabacken om och om igen? Roligt i alla fall som sagt!

Angående träning och så då, förutom pulkabacksspingandet så har jag gjort 75 sit ups idag och det är nog max för mig just nu, usch så det kändes de sista 15! Puh! Misstaget jag gör är att jag andas för dåligt när jag gör dem, när det är jobbigt håller jag liksom andan av någon dum anledning, men med lite mer Pilatesträning så ska jag nog få fason på andningen också!

Igår började jag dagen med att gå ut och gå, före frukost (som sen bestod av fullkornsflingor med skinka, inget smör) och det var en härlig start på dagen! Till lunch blev det en pulverdryck och sen var det födelsedagsmiddag som bestod av lasagne (fetaost istället för vanlig, men ändå) och massor med sallad. Efteråt var det tårta, en fransk chokladtårta som är något GI-inspirerad då den görs utan något mjöl alls och väldigt lite socker. Jag åt ingen tårta i onsdags då jag fyllde och det här var det första fikat jag smakade sedan nyårsafton, och jag måste säga att jag inte ens fick ner hela biten! God var den, men alldeles för mastig!  Dock gav tårtan mig lite dåligt samvete i alla fall, men frukost och lunch idag bestod av pulverdryck (Naturdiet) och till middag ska jag äta rester av lasagnen men med mycket sallad.

Det känns himla bra! Och om jag är duktig och gör klart min plugguppgift nu så kanske jag till och med kan unna mig ett glas vitt vin eller två?

Kommentarer
Postat av: Basilika

Vad duktig du är tjejen!! Jag är imponerad::)) Vad underbart med snö och att få ÅKA PULKA!!! Jag vill så gärna att mina barn ska få uppleva det men inte än så länge i år. kram!

Postat av: Nina m Alice & Cassandra

haha, ser nu att jag skrev fullkornsflingor *S* Fullkornsskorpor ska det vara, haha det är väl tur att jag itne tar smör på flingorna *asg*

2007-01-13 @ 23:51:10
URL: http://mammanina.blogg.se
Postat av: cia

Vi har också fått snö i natt, barnen är jätteglada. Å en puklabacke är mycket bra och trevlig motion.
Ang flingorna så var det tur du inte hade smör på dem *s*.
V.8-9 förflyttar jag mig nog till Ua omr, kanske går att göra om det trevliga från höstlovet.

2007-01-14 @ 14:22:21
URL: http://emisfa.blogg.se
Postat av: Jenny m.Tim & Max & Olle

Nu är det nästan storm utanför fönstret,så det var nog tur att ni tog tillfället i akt och åkte pulka.

Vad duktig du är fortfarande med din motion och mat!!
Pulkaåkning måste ju räknas som riktigt bra motion!

Kram

2007-01-14 @ 19:15:58
URL: http://mammajennys.blogg.se
Postat av: Sanna__b m. Ludvig o Lova

Jag skickade några länkar i min kommentar nyss och det stod att du måste godkänna dem först, så du vet.

*kram*

2007-01-16 @ 09:13:48
URL: http://guinevere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback