Så var snön äntligen borta...

...och den utlovade cykeln är inköpt! Alice har ju varit lovad en ny cykel ett tag nu. För att hon skulle förstå när så har vi sagt att hon skulle få den när snön är borta. Trist för henne att det här var den längsta vintern på typ evigheter då kan man tycka ;-) Men, nu är ju snön faktiskt borta och våren är äntligen här! Idag inhandlades en rosa cykel med stödhjul, en sån där orange flaga införskaffades också. Alice är nog lyckligast på jorden just nu, eller inte just nu kanske, nu sover hon motvilligt. "jag vill inte sova, jag vill cykla!". Först kunde hon inte trampa, jag såg besvikelsen hos henne. Ett tag var hon på väg att hämta trehjulingen igen. Då kom pedagogen i mig fram och jag visade henne hur hon skulle sköta fotarbetet. Och visst, målmedveten som hon är så grejade hon det! Hon har cyklat runt runt på gården och blev vansinnig när det var dags att gå in och äta mat.

Fatta vad stor min tjej börjar bli, hon cyklar på en riktig barncykel! Och Cassandra knatade runt ute med gåvagnen, vart tog mina bebisar vägen!?

Kommentarer
Postat av: Basilika

*s* Clara fick en cykel i 3-årspresent och hon avskyr den. Den står i princip orörd och hon säger att den är trasig.:) Nåja, tids nog blir hon nog mogen för dem och de förenas som vänner.:)
Härligt med cykelturer och duktig tjej som fixade det så snabbt.
Kram!

2006-04-24 @ 11:55:38
Postat av: Cia med E, I & Fanny

Sin första cykel, å vad härligt! Här har det också väntas på att snön skulle försvinna, så när vi kom från fjälls byttes skidor mot cykel och stor lycka uppstod.

Postat av: Sanna__b m. Ludvig o Lova

Vad roligt att hon fixar det! Hon är duktig hon, Alice! :)

Kram, Sanna

2006-04-27 @ 22:33:52
URL: http://guinevere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback