Att det ska vara så svårt...

jag får ju aldrig tummen ur....! Jag vet att det fortfarande inte är några bilder i inlägget nedan, tiden räcker aldrig till! Och nu när jag förvånande nog har lite tid vid datorn (jag sitter egentligen och pluggar) så är jag vid fel dator, här finns inga bilder!

Nåja, vi har absolut inte hunnit med alla mina påskledighetsprojekt, långt ifrån, men lite har vi gjort ändå. Vi har firat min bror som fyllt år (grattis!), vi har druckit rödvin och ätit brieost och salami i baguette (mums!), vi har sett på film (herregud, när hann vi det sist? det var alltså inte barnfilmer), vi har sått gräs i vår minimala trädgård (håll tummarna för att det växer), vi har ätit påskmat med svärisarna (gott!). Sen har vi nog inte gjort så mycket mer. Jag har hunnit plugga väldigt mycket mindre än vad jag haade hoppats på och behövt, inte heller har jag tagit mig igenom högen med papper som jag tog hem från jobbet. Men men. Nyss läste jag på en av kursernas hemsida att vi ska opponera på varandras PM vid den avslutande träffen i maj. Genast börjat jag må dåligt inför det och fundera på om jag kan slippa det på något sätt. Knappast, det är väl "bara" att bita i det sura äpplet och göra ett så bra PM som möjligt det *gulp*

Vi får låna svärfars bil när vi ska på semester i sommar! Toppen! Vi har ju insett att vi inte får plats med allt vi behöver i vår bil, och svärfar som har en kombi gick med på ett byte. Bra bra, ett problem mindre just nu i alla fall.

Andreas har fått för sig att vi ska fjällvandra i sommar. Han har ju velat det "alltid", men de senaste åren har saker "kommit emellan" (såsom Alices födelse, dagisinskolning/nytt jobb, Cassandras födelse) men i år ser han inga hinder. Dags att börja träna för mig med andra ord då. Hit med vandrarkängorna och bärryggsäcken! :-)

Nä, nu ska jag gå och ta mig en kopp kaffe och kasta mig över nästa pluggbok. Känner Caligulas piska vina över mig.......

Kommentarer
Postat av: Sanna__b m. Ludvig o Lova

Fjällvandra!! Är ni helt galna? Att ha två små barn under tre år tycker jag är ett alldeles tillräckligt bra hinder, eller ska jag säga ursäkt? ;) Jag blir helt slut bara jag tänker på det. Gympa på måndag nu då eller? ;)

Kramis

Postat av: Cia med E, I & Fanny

Skönt att det löser sig med bil, men i mina ögon låter fjällvandring som ett jätteprojekt med två små barn. Men finns viljan blir det säkert jättetrevligt.

2006-04-24 @ 13:40:00
URL: http://emisfa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback