Goda, starka Santa Maria!

Jag har förmånen att få nudlar och kokosmjölk hemskickat från Buzzador. I paketet var det även en kryddblandning, Paneng Red Curry Spice Mix. Alla matprodukter var från Santa Maria. Jag har alltså haft förmånen att bjuda min släkt och mina vänner på mat. Maten har vi lagat tillsammans och det var enkelt och roligt. Ibland när man ska bjuda någon på middag så kan det ju vara svårt att bestämma sig för vad man ska äta och det tar oftast en del tid att förbereda osv. Det kan jag tycka är rätt kul och jag gillar ju att laga mat. Men det här var något nytt ändå! Eftersom det var så smidigt att laga så passar det utmärkt att göra det tillsammans. Man steker kyckling- eller fläskfilé (jag tycker nog att kyckling blev godast) och har i kryddmixen och kokosmjölk och låter det koka under några minuter. Nudlarna ska bara ner i vattnet en kort stund och sen är det ju klart! Smidigt! Sånt gillas! Dock tycker jag att det blev för starkt om man använder hela kryddpåsen, halva räcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback