Härliga sommar!

Denna värmebölja är underbar! Ja, jag svettas hela dagarna, ja, jag svettas hela nätterna, jag är slö och tycker att det är jättevarmt och jobbigt, men ändå, jag älskar värmen! Sommaren ska vara så här!


Just nu närmar sig klockan 22 och jag sitter ute på trappen med fötterna i ett fotbad, lyssnar på hörbok (Så Dumt, Mia Törnblom) via storytel.se samt smuttar på ett glas rött. Det är fortfarande runt 26°C ute, och det är skönt! Fåglarna kvittrar och det känns allmänt härligt. Jag har semester och Andreas är pappaledig. Vi är lediga tillsammans, och det är också jättehärligt!

Vi har varit i Uppsala två svängar i juni, disputationsfest (Grattis Carlos!) samt svensexa och möhippa. Det ha varit jättetrevligt, men jag trivs också väldigt bra hemma hos oss nu i sommar. Tyvärr är det algblomning i det vackra havet nu, men vi leker i vattenspridaren och nästa vecka börjar tjejerna i simkola (pool). 


Ha en underbar sommar, njut av värmen medan den varar!

Kommentarer
Postat av: cia

Låter underbart! Här har jag njutit av ett (två :) ) glas rött på svägerskans veranda. Det blåser kallt och varnar om att den ljuva värmen är över för denna gång.

Så härligt att höra att ni trivs där nere!

Kram Cia

Postat av: Jenny

Kan du skicka upp lite värme till oss här uppe igen?? Här börjar tyvärr värmen lysa med sin frånvaro och den tänkta badtrippen idag uteblir.



Låter som om ni har en toppensommar och har det allmänt väldigt bra där neré!!



Kram

2009-07-05 @ 10:08:46
URL: http://mammajennys.blogg.se/
Postat av: e,¨

ja det kan jag tänka mig att du tycker! Det ÄR superfint! Hoppas att du inte skulle ta illa upp om jag döper min tjej till samma namn om det nu blir en tjej... Låter som att du har det fantastiskt bra! Jag brukar också njuta av värmen, men såhär i slutstadiet av graviditeten lider jag nog mer än njuter, skönt att det blivit svalare här hos oss. Kram från Bella

2009-07-06 @ 17:39:59
Postat av: Bella

det var jag som skrev förut, var lite snabb på tangenterna :)

2009-07-06 @ 17:40:38
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: Kimbell

Ja, sommaren har varit härlig! Synd bara att det regnar idag... Inte lika kul, haha! Men på lördag bär det av till Grekland, så det ska bli skönt ändå :)

2009-07-06 @ 18:18:10
URL: http://kimbell.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Ja nu närmar det sig, känns både skrämmande och helt fantastiskt. Men det värsta är allt med flytt och boende och att det inte löst sig, det förstör hela tjusningen på något sätt med att bli tvåbarnsförälder! Det magiska datumet är 6:e augusti, så nu är det bara 4 veckor kvar dit! Känns som en evighet, men som en välbehövlig tid på något sätt att hinna förbereda sig! Hur går det att vara 3-barnsmorsa? Du är duktig! kramar

2009-07-07 @ 10:27:22
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Tack vännen! :) Tror inte att det är några särskilda babyleksaker vi behöver, men TACK iallafall! Du är så rar! Nu får vi se hur det går med huset idag, bära eller brista! Kramar

2009-07-16 @ 11:01:21
URL: http://bellasbabbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback