Pojke eller flicka?

Idag har vi tittat på busbebisen! :-) Det hela gick väldigt fort eftersom barnmorskan snabbt konstaterade att den låg med huvudet neråt i alla fall. Lika bra det, även om jag inte kände mig speciellt orolig inför en eventuell sätesförlossning heller. Allt ordnar sig alltid liksom.

Vi passade på att fråga om hon såg vad det var för kön på bebisen. Barnmorskan sa att de ju egentligen inte ska kolla efter sånt och frågade oss om det var jätteviktigt för oss att veta? Eh nej såklart inte (och det hoppas jag att det inte är för någon, att könet spelar så stor roll liksom). Men hon kollade ändå, haha! Fast hon såg inte. Vår busbebis vill hålla könet hemligt ett tag till tydligen, eftersom de har kollat på två ultraljud nu och den envist kniper ihop benen *S* Och tids nog får vi ju veta, tre veckor kvar till beräknat datum nu. Och som sagt, könet spelar ingen roll alls för oss och om vi hade fått veta idag så hade vi inte åkt och köpt rosa eller blåa kläder för det, utan det hade varit kul att veta helt enkelt samt att det hade varit något lättare att komma på namnförslag kanske.

Namn ja, vad 17 ska vår bebis heta?! Jag har jättesvårt att överhuvudtaget komma på namn jag gillar som jag inte förknippar med barn jag känner redan, samt att jag vill att namnet ska passa ihop åtminstone lite med systrarnas namn samt våra efternamn. Ska till biblioteket och låna en namnbok snart tror jag. Så gjorde vi innan Cassandra föddes och så gick vi igenom boken och skrev upp tänkbara namn :-)

Idag har vi haft halvsjuka barn igen. Meningen var att de skulle vara på förskolan när vi var på ultaljudsundersökningen (och ja, med förskolepersonalens vetskap om att vi inte jobbade jsut då, de hade gett oss OK), men nej, framför allt C var inte i form för en dagisdag. Förhoppningsvis är hon det imorgon. Idag är hon relativt pigg faktiskt men det är ju skillnad på att vara hemma och i förskolan som sagt. Själv snorar jag på rätt rejält också, väldigt efterhängsen förkylning det här! :-(


Kommentarer
Postat av: Jenny

Skönt att h*n låg rätt!!

Kram

Postat av: Sanna__b m. Ludvig, Lova o Ini

Vad bra att bebben låg som den skulle. Lite kul att den inte vill visa upp vad den är för sort. ;-)

Kram!

2008-02-12 @ 17:53:12
URL: http://guinevere.blogg.se
Postat av: Stina

Jag håller definitivt med ang Christer Sjögren! Rent pinsamt att han gick vidare!
Tänk om du bara har tre veckor kvar!! Imorgon ska vi på ultraljud. Vi är mycket nyfikna på vad det är som ligger där inne, så egentligen vill vi veta, men ändå inte. Vi ska inte ta reda på vad det är...fast vi är väldigt nyfikna. Haha!

2008-02-12 @ 21:24:32
URL: http://stinur.blogg.se
Postat av: Isabelle

absolut, förstår helt och hållet. Ja vi har haft en underbar helg! Shit, snart är det dags för dej! Vad spännande! min mailadress står här ovanför i fältet. Kramar

2008-02-12 @ 21:24:58
Postat av: schlagerkung

Vad hände med Max? Annars är Christer bra om ni ska döpa efter en framgångsrik kändis :-) Om det blir en tjej tycker jag Beatrice är bra. Som en hyllning till Anna Book. A(lice) B(eatrice) C(assandra)

2008-02-13 @ 18:17:18
URL: http://schlagerkung.blogg.se
Postat av: Cia

Skönt att veta att bebben är åt rätt håll. Snart dags! Spännande.

Kram

2008-02-15 @ 08:11:00
URL: http://emisfa.blogg.se
Postat av: schlagerkung

Tyvärr lär Sverige, oavsett bidrag, få se sig slaget av Irlands hemska bidrag. En kalkon i dubbel bemärkelse. Sämre än Patrik Isaksson.

2008-02-24 @ 11:58:12
URL: http://schlagerkung.blogg.se/
Postat av: Isabelle

såg att mailadressen kanske inte kom med ändå? Här är det iaf [email protected] Hur går det, nu är det väl nära? kram

2008-02-24 @ 20:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback