Blandat lördagssvammel :-)

Vi kör sjukstuga även den här helgen i vår familj. Eller, vi är väl inte riktigt sjuka utan mer rejält förkylda. Igår var jag helt hemma från jobbet (är ju ssk 50% för foglossning) och höll då även Cassandra hemma. Hon hade hostat så under natten samt att hennes ögon var kletiga. Idag är ögonen inte speciellt mkt bättre och när hon fick nyinköpt nässpray sa hon att hon ville ha nässpray i ögonen också ;-)  Hoppas på att hon piggar på sig rejält snart för man blir trött av att vara förkyld hela tiden. Alice är också rejält snorig men i övrigt rätt pigg, i alla fall emellanåt. Hon är rätt trött mellan varven samt har en hel del arga utbrott samt testar oss hela tiden så där tror jag mer att hennes trötthet beror på en utvecklingsfas eller liknande. Det är nog inte helt lätt att vara 4 1/2 alla gånger. Hon vill ena stunden vara ett stort barn medan i andra sammanhang har hon behov av att få vara liten. Imorgon börjar hon på barngymnastik i alla fall, vilket hon har sett fram emot. Hon skulle börjat förra söndagen men då hade hon ju hög feber tyvärr. Igår sydde jag en ärtpåse till henne, för det skulle de ha med sig. Jag sydde en åt Cassandra också när jag ändå höll på, misstänker att det skulle kunna bli ramaskrin och onödiga konflikter härhemma annars. Dessutom sydde jag en köksgardin *stolt* Däremot saknade jag en symaskin, det hela hade gått _betydligt_ fortare då!



Liten i magen då?  Ja, denne ska vi ta oss en liten titt på på måndag morgon eftersom min BM misstänker att h*n ligger i säte nu. Spännande spännande. Hon trodde dessutom att om bebisen ligger i säte så gör de nog vändningsförsök på en gång. Jag är kluven till det. Allt är ju bara spekulationer, bebis kanske inte alls ligger i säte, men om den gör det så vet jag inte om jag vill vara med om ett vändningsförsök, för vad jag hört så gör det väldigt ont och då kanske jag hellre föder i säte? Nåja, måndag kan bli spännande alltså :-)

Och nu gick Christer Sjögren vidare till Globen!? Gah, why liksom? Kan det bli mer pinsamt? Det var verkligen ingen favoritlåt härhemma ikväll i alla fall, eller vad du tyckte DU?

Kommentarer
Postat av: Sanna

Nämen hallå! En massa inlägg här ser jag! Vad kul! Tur att Zelma hittade hem igen, inte kul när missarna smiter sådär.
Hoppas det inte stämmer att bebisen ligger i säte, vändningsförsök verkar inte så jätteskoj, men det går säkert bra om det blir så. Jag håller tummarna.

Jag satt också och vred mig i soffan när Pervo-Christer gick vidare. Blä, hur är det möjligt? *ryser*

Lova att uppdatera på måndag efter BM-besöket! :)

*kram*

Postat av: Isabelle

jag tyckte också christer sjögren var totalt talanglös! Men, det är melodifestivalen, och då ska man aldrig bli förvånad :) Snart är det väl dags för dig? Måste fråga dig en sak, som du inte behöver svara på, men om du vill; grönängen, har det sitt väldigt dåliga rykte av en anledning, eller är det bara något som går runt och inte ligger något i? Hoppas allt kommer att gå bra för dej med förlossningen, väntar med spänning på att få höra vad som gömde sig därinne! Kramar

2008-02-10 @ 14:23:17
URL: http://bellasbabbel.blogg.se
Postat av: Jenny

Trist att ni inte får hålla er helt friska!!

Jag kan upplysa dig om att vändningsförsök inte är hemska. När jag väntade Max låg han i säte och honom lyckades läkaren vända trots att vattnet redan hade gått. Så oroa dig inte. Jag skulle välja att göra ett vändningsförsök om det nu är så att lilla bebben ligger i säte än att försöka föda i sätesläge. Visserligen är det ju inte helt säkert att barnet ligger kvar "rätt" efter en vändning,men nu börjar det ju bli ont om plats i magen, så det är nog inget att ora sig för.
Väntar spänt på att få höra hur det går!!
Vi ses på sön, har hittills fått med mig en kompis ialla fall!

KRAM och lycka till imorg!!

2008-02-10 @ 19:42:13
URL: http://mammajennys.blogg.se
Postat av: schlagerkung

I hate Europe! Blää. Lycka till med barnet.

2008-02-13 @ 18:08:17
URL: http://schlagerkung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback