Ordningen återställd

Eller nja, nästan i alla fall. Båda mina barn är nu hemma och sover sött i sin säng. Andreas saknas dock fortfarande och väntas hem i slutet av veckan hoppas jag. Själv är jag på bättringsvägen och ska försöka mig på att jobba imorgon igen.

Alice har varit ute på äventyr! I måndags em hämtades hon av sin faster och kusin och åkte hem till dem i Tierp och sov över där (premiär att sova borta utan oss!). Hon hade varit lite ledsen på natten och saknat mig men det gick att trösta henne. Igår fm åkte de + farmor buss till Stockholm där Birka väntade. Alice + resterande gäng tillbringade runt ett dygn ombord på båten och det var en rejält trött men glad Alice som jag hämtade vid busshållplatsen i Björklinge idag! Min stora lilla tjej! Hela arrangemanget var farmors idé men Alice var direkt med på noterna och har sett fram emot det hela i flera veckor så det känns extra roligt att det faktiskt blev så lyckat för henne!

Nu ikväll har jag skrapat ihop lite vuxenpoäng tror jag minsann! Förutom att ha tvättat totalt tre maskiner idag så har jag nu på kvällskisten skalat potatis som nu ligger i en kastrull m kallt vatten i kylskåpet och väntar på mig när jag kommer hem från jobbet imorgon. Jag och barnen är sugna på potatisgratäng och det är inte omöjligt att det kan hinnas med imorgon nu när förarbetet är gjort :-)

Kommentarer
Postat av: cia

Å stora tjejen ute på egen semester.Spännande värre för alla kan jag tänka mig.
Å så får du tusen kramar i efterhand. Jag förstår dina känslor till 100 %. Här är det nästan 10 år sedan jag ena dagen hade min mamma hos mig men inte nästa.
Kram

Postat av: Jenny

Vilken tur att premiären gick bra. Då kanske hon vill sova hos farmor fler gånger!!
Skönt att din förklning är bättre.
Hoppas potatisgratängen blev god!
Kram

2007-09-28 @ 13:58:07
URL: http://mammajennys.blogg.se
Postat av: Isa m Ellen&Gustav

Vad spännande med semester på egen hand med farmor! Alltid lite nervöst när dte är första gången men så roligt när allt går bra.
Skönt att du mår bättre nu, trevlig helg!
Kram
Isa

2007-09-28 @ 18:13:32
URL: http://isas.blogg.se
Postat av: Basilika

Härligt med egentid hos farmor!!! Låter bra att du är bättre. Ha nu en trevlig helg. Kram!

2007-09-28 @ 22:15:51
URL: http://basilika.blogg.se
Postat av: Sanna__b m. Ludvig, Lova o Ini

Hur gick UL? Hoppas allt var fint med lillbebben!
Kram!

2007-10-03 @ 18:20:40
URL: http://guinevere.blogg.se
Postat av: Jenny

Väntar på uppdatering. Ser att du varit på UL,spännande! Hoppas du mår bättre!

KRAM

2007-10-25 @ 20:54:17
URL: http://mammajennys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback