Tidsbrist...

...gör att jag inte uppdaterar bloggen. Jag hinner inte, jag orkar inte typ. För när tid finns så finns ingen ork. Jag jobbar och står i och trivs fortfarande jättebra på mitt jobb så det känns bara jättebra trots att jag börjar känna av foglossningen rätt rejält när jag lyfter alla små dagarna i ända. Min bebis i magen verkar må toppen, i alla fall om vi ska tro UL och det tycker jag att vi ska göra :-) 4:e mars är det tänkt att jag ska bli trebarnsmor, tufft va? :-)

Förra helgen hade Cassandra hög feber och kräktes, den här helgen var det Alices tur. Alice den stackaren kräktes massor med gånger (C bara en) men var så duktig och försökte ta sig till toaletten även om hon inte alltid hann. Idag är båda tjejerna friska och pigga och leker just nu för fullt. På onsdag ska vi antagligen till ögonmottagningen på sjukhuset för Cassandra ska bli sydd med ett stygn precis under ögat. För några veckor sen hade hon en blodblåsa under ögat (vet ej var den kom ifrån) och förra fredagen sprack den upp och sen dess slutar den liksom inte att blöda. När vi tar bort en kompress så blöder det direkt igen. På VC i onsdags sa de att det skulle sys rätt omgående och att de skulle ringa från plastikkirurgen på ögonmottagningen samma dag. Det ändrades senare till dagen efter. Men inte heller då ringde dem upp. I fredags ringde Andreas upp dem för att fråga och då sa de att vi ev skulle få kallelse med posten nästa vecka. Men sen ringde de upp oss och sa onsdag om det fortfarande blöder. Jag tycker ju att det är lite märkligt att sköterskor och läkare på VC bedömer att något ska sys på onsdagen och vi får tid onsdagen EFTER av någon som inte set hur det ser ut. Men visst, om det var riktigt akut är vi välkomna in till akuten som de sa. Cassandra ser fram emot att få åka till sjukhuset och har sagt att hon vill att jag ska följa med henne. Om det nu blir sjukhusbesök ska jag givetvis göra det, speciellt när hon verkligen ber om det, lillskruttan.

Igår ramlade Cassandra hemma när hon och Alice lekte på kvällen och C fick näsblod som följd. Det känns som att jag inte gör annat än att tvätta hennes blodiga kläder ;-)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, 4:e mars är snart här!! spännande!!

Låter som om ni haft det lite tufft med kräkor och blod. Hoppas att det går bra på ons om det behöver sys!

STOR KRAM!!!!

Postat av: cia

Å vilken otur! Klart du måste följa pluttan. Skönt att höra att det mesta är ok. Trebarnsmamma är häftigt!

2007-10-29 @ 21:29:52
URL: http://emisfa.blogg.se
Postat av: Isa m Ellen&Gustav

Vad spännande med den 4:e mars! Tänk att du blir trebarnsmamma, underbart! Hoppas att det går bra på onsdag när det ska sys, märkligt att ni har fått vänta så länge men akuten finns ju alltid om det skulle behövas.*ler*

Stor kram och klappa magen!
/Isa

2007-11-01 @ 06:54:55
URL: http://isas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback