Allergi och sjukor

Här i huset har det varit, och är, sjukstuga. Jag har legat däckad av förkylning fre-mån men känner mig nu rätt ok trots att jag fortfarande både snorar och hostar. Cassandra var hemma med mig igår för att hon var hängig i söndags och verkade vara på väg att bli förkyld, feber hade hon iaf. Igår var hon dock en piggelin utan några förkylningssymtom. Idag har dock Alice kräkts + att hon har feber. Inga förkylningssymtom där heller utan barnen verkar ha fått någon annan sjuka än vad jag har.

Jag har dock varit på astma/allergiutredning idag. Eftersom jag är förkyld var inte min lugnkapacitet så bra som önskat, men jag fick ändå godkänt på det testet . I övrigt så är jag pga min pollenallegeri numera konstaterat korsallergisk gällande hasselnötter, jordgubbar, morötter, kiwi, potatisskal (!), paprika och ev äpplen. Äpplen har jag dock aldrig reagerat på och tänker fortsätta äta tills jag märker av något annat. De andra födoämnen jag skrev skulle jag undvika råa och prova mig fram i tillagad form, dock ej nötterna som hon ville att jag skulle undvika helt.

Alltså, jag är en lyckligt lottad människa som ändå är frisk och har friska barn osv men jag gillar faktiskt jordgubbar, kiwi och morötter väldigt mkt ju! *surar lite lätt*

En annan sak som är spännande är att min kompis
Sanna beräknas föda barn närsomhelst! Jättespännande ju! Och jag är grymt avundsjuk på henne som ska få vara med om en förslossning snart! Sanna, jag önskar dig all lycka till! :-)

Kommentarer
Postat av: Sanna__b m. Ludvig, Lova o Ini

Åh, har ju missat att du önskat mig lycka till ju! Tack, vad gullig du är! :)
Men vad jobbigt med allergierna! Kan du alltså inte äta jordgubbar alls i sommar då, eller är det bara nu under värsta pollensäsongen det inte funkar?
*kram*

Postat av: Sanna__b m. Ludvig, Lova o Ini

Åh, har ju missat att du önskat mig lycka till ju! Tack, vad gullig du är! :)
Men vad jobbigt med allergierna! Kan du alltså inte äta jordgubbar alls i sommar då, eller är det bara nu under värsta pollensäsongen det inte funkar?
*kram*

2007-06-03 @ 20:09:32
URL: http://guinevere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback