Bilhaveri och premiärdopp

I tisdags dog vår bil. Den bara tvärdog mitt i en omkörning på motorvägen! Det gick trots allt bra, jag märkte direkt att något var fel och kollade speglarna och svängde sen in mot vägrenen för att där stanna. Det gick inte att starta bilen igen. Vad som är fel vet vi inte än. Vi ringde efter såväl min pappa som kom rätt snart + att vi ringde efter bärgning. Den fick vi vänta över en timme på medan solen gassade för fullt. Barnen verkade ta det bra där de satt upp i gräset och hade god överblick över vägar och åkrar. Alice undrade dock om någon tjuv skulle stjäla vår bil nu och i mitt stilla sinne undrade jag detsamma faktiskt. Jag kände direkt att "nej, jag lämnar inte bilen här för då snor någon den av mig". Barnen och Andreas åkte med i bärgningsbilen och jag åkte med min pappa. Tillsammans fick vi sen in bilen i garaget så där står den tryggt i alla fall. Nu återstår att få den lagad. Bärgningskillen trodde direkt att det var bensinpumpen, och är det det så är det tydligen rätt lätt att fixa?! Andreas styvfar ska komma och titta på den imorgon, håll tummarna för att han kan laga den!

Jag har fått låna min snälla pappas bil ett par dagar nu, tack tack! I går efter jobbet packade vi så in hela familjen i hans bil och åkte för att bada i Fjällnora. Underbart härligt! Barnen lekte så glatt, både i sand och i vattnet. Och jag, badkrukan, har badat! Doppat mig + simmat lite, och det var faktiskt skönt!  Nu hoppas jag att vår bil snart blir lagad så att vi kan åka och bada snart igen!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Shit, redan badat ute...Brrrrr!!!
Hoppas verkligen att det inte är ngt allvarligt/dyrt som är fel på bilen!
Kram

Postat av: Isa m Ellen&Gustav

Hoppas lagningen av bilen blir både billig och snabbt fixad!
Här har det också badats, 22 grader i vattnet och jag trodde jag såg i syne när jag såg det! Underbart, man får passa på och njuta så länge det är så här fint sommarväder!
Kram
Isa

2007-06-09 @ 05:34:32
URL: http://isas.blogg.se
Postat av: Sanna__b m. Ludvig, Lova o Ini

Men va?! Kan man bada ute alltså? Då kanske man skulle göra en badutflykt!
Hoppas ni får bilen lagad nu snart och att det är nåt fel som är billigt.
*kram*

2007-06-10 @ 09:41:40
URL: http://guinevere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback