Bilen är tillbaka!

Vår fina röda bil, som Alice kallar den, är tillbaka! Min älskade skrothög! Polisen ringde mig i söndags eftermiddag/tidig kväll och berättade att de hade hittat min bil vid en avfart till Arlanda, en dryg timmes färd från oss. Polisen jag pratade med hade visserligen inte varit på plats men sa att vad han hört så skulle det nog inte vara några problem att köra hem den. Fast det trodde jag då, eftersom den lagt av och dörr tidigare i veckan. Jag fick med mig två underbara kompisar (tack Carl och Ulrika!) som åkte dit med mig. När vi, efter ytterligare telefonsamtal till Arlandapolisen, äntligen fått rätt beskrivning kunde vi hitta bilen. Då var det becksvart ute och jag tyckte att det var allt annat än roligt faktiskt. Tjuvarna hade lämnat jackor i bilen, de kastade vi ut direkt. Sedan försökte vi se oss om i bieln med hjälp av en nyinköpt ficklampa (ett av mina bästa köp, annars hade det inte funkat!). Tjuvarna hade dragit ut typ alla papper ur handskfacket och de låg spridda överallt i bilen. Stereon var urplockad. De ahde tjuvkopplat bilen genom att ha starkablar från mitt batteri in genom kupén till ett annat batteri, och sedan någon elsladd eller liknande gissar jag. Tändningslåset är helt paj, sönderslitet och det hänger "eltrådar" runt hela ratten typ. F-n! Jag är fortfarande så j-a arg! Som min kompis sa: "men vad f-n, det går bra att köpa sig en egen bil!" och ja så känner jag med!

Tjuvarna lämnade alltså sina jackor i bilen. Det kändes konstigt, tänkte de återvända eller? Bilbatteriet och starkablarna var också kvar, samt en stor rörtång. Det känns obehagligt och hur 17 ska de kunna sno nästa bil när jag har deras verktyg?! Jag ska lämna dessa saker till polisen för jag vill verkligen inte ha deras (förmodligen) stöldgods i min bil. Det låg även en handväska i bilen, tom sånär på ett vykort. Den ska givetvis också lämnas till polisen,samt en oöppnad ölflaska de lämnade. Tjuvarna förstörde alltså min bil, tog stereon och en gratisskiva från Ica Maxi (den måste de velat ha eftersom de tog fodralet också *S*), mina solglasögon (f-n jag som letade i flera år innan jag hittade ett par jag gillade!), två skruvmejslar, en förlängningsladd samt en mobilladdare. Däremot lämnade de kvar en cd-skiva med Marie Fredriksson, min Storm-klocka (kvarglömd av mig i handskfacket), mina startkablar + bogserlina, paraplyvagnen, en 5-krona vi brukar använda i kundvagnarna (fattar inte att de lämnade den, däremot hade de flyttat den till instrumentbrädan!) Bäst av allt är att de lämnade bilbarnstolen! Den ser verkligen helt orörd ut! Jag fattar inte att de gjorde det, för det som är lämnat är värt mer än det de stal!


Nu återstår att se vad som kommer hända med min käöra gamla bil. Vi hade bara trafikförsäkring på den, för i min värld fanns faktiskt inte att just DEN bilen skulle bli stulen. Min värld är upp och ned just nu och jag känner mig kränkt och blottad, att städa upp i bilen idag var skitjobbigt, men jag tackar min chef som tyckte att jag skulle vara ledig för att vila idag. 

Av en granne fick jag höra att en annan granne blev bestulen på sin skruttbil här på parkeringen! Det fattar jag inte heller! Men tydligen finns det folk till allt.


Något riktigt positivt är i alla fall att på fredag ska jag och Andreas ut och äta och dricka drinkar. Vi har barnvakt och ska gå ut utan barn och med varandra för första gången på 3 och ett halvt år! Det ni! Äntligen!

Kommentarer
Postat av: Sanna__b m. Ludvig o Lova

Skönt att bilen har kommit till rätta i alla fall och att ni fick tillbaka bilbarnstolen!
Hoppas ni hade riktigt mysigt igår, du och Andreas, det var ni verkligen värda!!!

Kramis

Postat av: Humla

Ja hjälp du har haft en mindre trevlig bilupplevelse du med, jag slapp röja upp i min tack var min älskade man... du fick röja efter okända människor dessutom. Blä! Min bil var också bara trafikförsäkrad... surt, men det löns ju inte att gräma sig över det. Kul att se att du blivit med ny bil... jag letar för fullt och hoppas att jag också snart ska hitta "den rätte". *s*
Kram!

2006-11-12 @ 21:43:50
URL: http://www.mammahumla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback