Det har hänt en hel massa!

Jag har ju nästan glömt att jag har en blogg! Eller förträngt om man så vill. Jag har inte haft tid över för något sista tiden känns det som. Pluggandet har tagit väldigt mkt tid, och jobbet då. Och självklart familjen. Nu är den ena kursen avslutad och jag är godkänd, känns bara så skönt! I den andra kursen är alla uppgifter inlämnade men vi har en redovisning på onsdag kväll kvar. Men snart så.

Cassandra har blivit en stor och duktig bebistjej. Eller, hon är nog ingen bebis längre nu tycker jag. Hon kommunicerar med oss så det står härliga till. Pekar och hojtar för att göra sig förstådd. Hon leker massor med Alice, de lagar mat och bjuder varandra på, de killar varandra så båda tjuter av skratt osv osv. Det är mest bus hela tiden med mina underbara döttrar. Ofta går de under namnet Systrarna Bus. :-)

I höst blir Alice en Myrantjej, precis som hon önskade! Och Cassandra blir en Humla! Ohhh, vi har fått dagisplats åt vår lilla C! Känns mkt märkligt faktiskt. Alice var 12 mån + 1 vecka när hon skolades in och det gick som en dans, jag var aldrig orolig för hennes skull (mer för min, att släppa på kontrollen). Men Cassandra är så olik Alice på det sociala planet, även om mkt har hänt sista tiden. Vi får se hur det går, vi satsar på en lång inskolning där vi får pussla med våra dagar, så det ska nog gå bra.

Och nu är det officiellt, Cassandra går! Fortfarande kryper hon när hon har bråttom (hon är superdupersnabb, hänger med när ALice skuttar runt inne!), men det blir altl mer gång nu också. Superskoj, och det märks att även hon tycker det!

Vi har haft myror inne :-( Men nu ska de vara borta, det är besprutat här inne nu, så jag och barnen bodde hos min pappa ett drygt dygn för att slippa andas in medlet. Det var inte lång tid vi bodde borta, men det är ändå skönare att vara hemma, denna gång utan myror!

Ja, det är rätt bra i  mitt liv just nu. Det är ju så sägs det, att efter regn kommer solsken! Och just nu har det förhoppningsvis regnat klart på mig för ett bra tag.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Å vad härligt att läsa din blogg! Solsken på dig låter toppen! Bort med allt elände bara, bort! :)

Så det är dagisdax till hösten för er oxå. Manne börjar den 7 augusti. Shit. Min bebis, våra bebisar, hallå, det var ju nyss det FÖDDES!! Vi är ju nyförlösta, typ ;))

Duktiga Cassandra som går! Hejja hejja!

Kram Milla

Postat av: Susanna och Oscar

Här kommer mera solsken till er¤¤¤¤¤
vad duktig C är som går!! snart springer hon ikapp med systeryster och då gäller det att vara snabb för att hänga med.

kram

2006-05-26 @ 20:22:21
URL: http://snus.blogg.se
Postat av: Lo i Oxford

Heja Cassandra!!! Vad duktig hon ar.

Och vad roligt att hitta till din blogg :-)

2006-05-28 @ 08:47:26
URL: http://lo.blogg.se
Postat av: Cia med E, I & Fanny

Å en "gåing" till vad härligt! Här verkar vi dock behöva hålla i något ett tag till. Grattis till den klarade kursen och lycka till på onsdag. Sedan kan ni njuta sommar och sol hoppas jag.
Kram Cia

2006-05-28 @ 21:09:02
URL: http://emisfa.blogg.se
Postat av: Sanna__b m. Ludvig o Lova

Skönt att myrorna är borta!! Och härligt att höra att solen skiner på er. Hoppas vi kan ses snart!

Kram, Sanna

2006-05-30 @ 11:44:44
URL: http://guinevere.blogg.se
Postat av: Humla

Härligt med sol igen... Grattis till den avslutade kursen och lycka till med nästa... och kram till systrarna bus! :-)

2006-05-31 @ 09:27:08
URL: http://www.mammahumla.blogg.se
Postat av: Basilika

Duktig tjeja.:))
Vad härligt med dagisplats. Visst är det fantastiskt med barnens olikheter och skoj att man så tidigt kan se dem så tydligt?!
Kram

2006-06-03 @ 19:17:56
URL: http://basilika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback