Jobb, jobb och åter jobb!

Jag jobbar på. Känns som att sommaren snart är slut och att jag bara har jobabt hela tiden. I mars när jag började igen efter f-ledigheten kändes det som en bra idé, att spara på semesterdagarna till senare eftersom Andreas ändå är hemma med barnen. Nu känns det som att jag också gärna vill vara hemma mer. Inte för att det är speciellt jobbigt att jobba (nästan inga barn), inte heller är det långa dagar (några timmar, 4 kanske?), dessutom kan jag ta med mig Alice lite då och då. Men jag längtar ändå efter semester nu! Jag har bara en jobbvecka kvar nu och sen har jag en veckas semester innan det är jobb igen två veckor, sen har jag en veckas semester igen. Sen är ju sommaren slut! Från september jobbar jag iofs halvtid igen, men ska ju plugga halvtid också. Ska ha barnen hemma en dag i veckan i alla fall och det är något jag ser fram emot mkt! Båda är såpass "stora" att man kan hitta på lite grejer, göra små utflykter osv, även om det är jättemysigt att "bara" vara hemma också.


Idag är Alice i Sthlm och hälsar på en kompis till Andreas. Ja, Andreas är ju också med såklart. Jag är hemma med Cassandra som var febrig och hängig igår. Idag är hon dock hur pigg och glad som helst :-) Men det är skönt med en myspysdag hemma också. Hon är verkligen en gosunge! Myser gärna i famnen och pussas och kramas mycket och ofta! Alice har börjat mysa först nu typ, hon hade inte riktigt tid med det när hon var i Cassandras ålder. De är lika men ändå olika, mina älskade bustjejjer! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback