Nervöst

Just nu är en kille/man på väg hit för att eventuellt köpa vår bil. Den stulna (men återfunna) Mazdan. Min pärla. Om den blir såld idag blir det till ett löjligt lågt pris, men vi slipper tänka på det mer. Igår fick vi dessutom parkeringsböter på den! Scheisse liksom.

Angående jobbet då, jag vågar inte riktigt söka det, med tanke på att min nuvarande chef och det "nya jobbets" brukar vara på samma möten osv, och ansökningar är offentliga handlingar. Visst är jag feg? Men å andra sidan kom jag fram till en lösning som känns mest rätt för mig just nu. Jag mailade om jobbet och skrev som det är, att jag känner ett ansvar för den verksamhet jag arbetar i nu och undrade om det var någon idé att söka jobbet om jag inte kan börja direkt. Den chefen vet vem jag är, eftersom jag sitter med i föräldrarådet på en annan verksamhet. Nu ligger inte bollen hos mig längre, håll tummarna för att den fortfarande rullar min väg dock! :-)

Cassandra började dagen med att kräkas över mig i soffan. Mkt ska man tåla som förälder ;-) Dock verkar hon inte vara magsjuk utan det var nog mer en slemkräka som hette duga. Feber sen flera dagar har hon och snoret sprutar. Förhoppningsvis kryar hon på sig fort.

Det är mkt att vara nervös gör här just nu.......

Kommentarer
Postat av: Basilika

Lycka till med bilaffären.
Jag tycker inte du är feg angående jobbet utan ansvarsfull. Får nästan själv lite dåligt samvete att jag inte tänker mer på verksamheten, men jag vantrivdes ju verkligen.

Hoppas din tjeja kryar på sig snabbt.
Kram och hoppas nerverna stillar sig.:))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback