Sjalbarn och gymmare!

Sjalbarn
Klart att dockan ska bäras i sjal! :-)

För några dagar sen kom Alice till mig och sa att hon behövde en sjal. Jag undrade ju först vad hon menade, men hon berättade att hon skulle bära dockan, i en sjal såklart! För så bär ju jag Cassandra. Sagt och gjort, jag hittade en scarf som hon brukar leka med, och knöt den -och sen i med dockan! Alice var supernöjd! Inte ens när det var dags att sova eller äta ville hon ta av sig den. När jag sa att även hon blev buren i sjal när hon var lite yngre så skrattade hon bara och sa att neej, det var ju Sanna (som Alice kallar henne) som bars i sjal. När jag visade en bild från semestern i vintras där Alice bärs så såg hon dock väldigt nöjd ut :-)

Cassandra har börjat bli en nöjdis även på golvet. Babygymmet som jag jagade som en tok i höstas är mkt populärt. Ett tag var hon inte alls förtjust i det, då kändes min Laban-jakt lite löjlig måste jag erkänna. :-) Men nu så, nu ligger hon där och fäktas med spöken, samt vänder och vrider på sig så att hon förflyttar sig dit hon ska (oftast i alla fall, ibland kommer hon ur kurs).
gymmare



Det är inte klokt vad jag älskar mina barn! :-)





Kommentarer
Postat av: Petra m Viggo & Malte

Barn är så roliga... Viggo har oxå vid flera tillfälle sprungit runt med sin docka i sjal. Han kommer ibland med en snuttefilt som han vill ha hjälp med att knyta. Första gången fattade jag först inte vad han menade när han kom och sa: KNYYYT! Man kan ha snuttefilten som vingar när man flyger oxå.. eller som tomteskägg... De är så finurliga!
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback